Ny blogg(are)

Tjoho.. I am a blogger som J.F. Kennedy skulle ha sagt.

 

Jo, jag har bloggat för.. men inte så mycket som blondinBella eller amandavardet men däremot mycket mer informativt och kvalitativt.

 

Den här bloggen är startad på begäran av Ljuramannen och vem är jag att säga emot denna digra personlighet? Bloggning kommer (förhoppnngsvis i mån av tid och liknande) att ske en gång i veckan, troligtvis onsdagar.

 

Jag kommer att blogga om det mesta som faller mig in och jag skyr ingenting. Jag har åsikter om det mesta och jag räds inte att förmedla dem till den som orkar läsa. Jag vill så här i begynnelsen åberopa den i svensk grundlag inskrivna åsikts och yttrandefriheten. Naturligtvis ska man inte smutskasta privata individer eller förtala personer i allmänhet men pissar ni på mig så pissar jag tillbaka. Det är min födslorätt och ett privilegie som varje enskild medborgare har.. det gör oss alla unika i uniform enighet som nation.

 

Svenskar är ett förteget folk som likt öststatsbor står i köer långa som avloppsledningar dagarna i ända, svenskar tiger hellre stilla som guld än talar som silver. Svenskar går på allt som sägs i media och litar blint på politiker eftersom de själva har valt dem ( för det vet ju alla att man gör ett mycket medvetet val när man kryssar för ett namn på valsedeln..) Svenskar är grå och tråkiga, tysta som möss när vi är nyktra och frispråkiga som amerikanska turister på semester när vi är fulla. Utomlands ses vi som exotiska, sexuellt frigjorda och allmänt gemytliga med vår glada språkmelodi och våra skojiga ord. Svenska kvinnor har stora bröst och är blonda emedan svenska män är muskulösa och tystlåtet sexiga. Inomlands är vi blekfeta, plattbröstade, frigida tråkmånsar som inte vågar säga ifrån ens när vår regering glatt låter borgare kalla sig för arbetarvänliga och låter oss tro att de tio miljarder vi årligen betalar till EU-medlemskapet faktiskt ligger till vår fördel trots att vi fortfarande efter över ett decenium inte sett skymten av en enda fördel på grund av att vi är ett av det högst betalande men tyvärr minsta medlemsländerna i hela unionen.

 

Den här svensken är inte som andra svenskar.

 

Visserligen är jag tråkig, grå och tycker att det är fullt normalt att stå i kö i flera timmar men jag är inte rädd för att säga min mening utan att vara full. Jag slutade dricka för snart tio år sedan och sedan dess har jag byggt upp en otrolig aggression på det mesta runt omkring mig som jag tydligen fick utlopp för när jag drack (nackdelen är väl att jag inte minns något av det men det kan inte ha varit bra) Nu måste jag få ut denna ilska någonstans och eftersom jag inte vill slå min fru eller förgripa mig på mina barn så väljer jag att blogga ut skiten i etern i stället, till eder fröjd och gamman natürlich.
Kommentera gärna eller håll käften. Jag bryr mig inte.

 

Vill ni blogga om min blogg (vilket verkar vara populärt istället för att rakryggat ta debatten på plats) så vill jag gärna ha länkar till era påhopp eller berömmelser..

 

Hur som helst, idag är inte bloggardag så nu tänker jag inte skriva mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0