Varför reklam?

Fick reklam i brevlådan idag. Det var ett företag som erbjuder mig ett 'förmånligt' lån. Vad är ett förmånligt lån? Det vara bara ca 3% ränta och det kan ju vara bra men i det finstilta står också att om jag inte betalar tillbaka inom en vecka så höjs räntan med X-antal procent osv.  Låt mig säga så här: Om jag vill ta ett lån så tar jag kontakt med en bank. Jag vill inte ha reklam om lån. Att skicka ut erbjudanden om 'förmånliga' lån är att lura folk in i skuldfällan och det borde vara olagligt. Precis som läkemedelsreklam inte får vara rolig så borde man inte få skicka ut reklamerbjudanden om lån. Den som behöver och känner att man kan klara av ett finansiellt lån ordnar det på det rätta sättet med noga överväganden via en professionell bank som väger för och emot och kan hjälpa dig på ett bra sätt. Den som tvekar och inte tar sig till banken kan med lätthet gå på bluffen med sms-lån eller andra lånehajar som skickar ut reklam om lån med låga räntor. Den som tvekat får skiten upptryckt i ansiktet och det kan vara avgörande. Det här gör mig förbannad och illa till mods. Man får inte skicka adresserad reklam till barn men man får skicka reklam om lån till ekonomiskt utblottade utan urskiljning? Det är vidrigt och borde förbjudas. Det är ärekränkning för oavsett man är vuxen och anses vara juridiskt ansvarig för sina handlingar så är det här lurendrejeri och bluff, bedrägeri och utnyttjande av medellösa. 'Vi ställer inga krav, låna hur mycket du vill och betala av när du kan (men gör du det inte enligt det knappt läsbart finstilta så får du betala av enorma summor resten av ditt liv). Här finns inga överväganden om vad som är rimligt, det finns ingen att prata med. Det finns bara krav, orimliga villkor och ett liv med kronofogden i hasorna som väntar. Den som har råd att betala av ett lån på 300.000 inom en vecka kanske kan vänta en vecka med att betala över huvud taget? Skit är vad det är, ren och förbannad skit och det gör mig förbannad..

Kommentarer
Postat av: Mannan

Fundera gärna på varför dessa vansinnigt generösa erbjudanden har en tendens att dyka upp i posten från, säg, andra veckan i månaden, med kulmen ett par dagar innan barnbidragen och pensionerna kommer, för att sen nästan försvinna från den 25:e och fram till någon dag in i nya månaden... Vilka är det man marknadsför sig emot, och varför det då?

2010-02-18 @ 10:51:12
URL: http://resurspank.blogspot.com
Postat av: Autodidact

Det är det som gör mig förbannad, man riktar sig till de utsatta och det borde inte vara tillåtet.

2010-02-18 @ 17:21:09
URL: http://autodidact.blogg.se/
Postat av: Inspirerar

Usch så fult detta är, vad händer om man samlar ihop alltihopa lägger i ett kuvär för mottagaren betalar under 6 månader, !!??

2010-02-18 @ 21:21:32
URL: http://inspirera-inspirera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0